Simulaties

Bedrijfstheater

Seminars en events

Productlanceringen

De acteur als coach

 

   

In de praktijk - Seminars en events

Een groot seminar voor een farmaceutisch bedrijf en aan de ingang staan (heeft u hem?) blauw geverfde mannen die de krachtige werking van Viagra uitbeelden...

Uw seminar op een creatieve manier openen of inkleden maakt dat de boodschap duidelijker overkomt en vooral langer blijft hangen.

We zien dat er vaak vrij veel geld wordt gespendeerd aan congressen, seminaries en events. Dat budget staat vaak niet in verhouding met het resultaat. Vaak is dat een samenraapsel van losse elementen, sprekers die niet op elkaar inhaken, ...veel losse flodders.

Wij denken kritisch na over de cruciale rode draad, 'de lijm', de verbinding tussen de verschillende delen, zodat uw boodschap duidelijk wordt en blijft.
We verplichten onszelf om na te denken over het doel en de impact van uw boodschap. Dit vooraf aan het seminarie, tijdens en ook achteraf.

We geven graag wat inspiratie met volgende voorbeelden:

  • Bij de ontvangst van uw gasten (uw medewerkers) staan er een aantal acteurs die ontevreden klanten neerzetten. De acteurs/klanten spreken uw medewerkers aan en delen hun ongenoegen. Hoe reageren uw medewerkers ? Hoe maakt dit hun mindset open voor uw boodschap tijdens het seminarie zelf ?
     
  • Na elke speech of uiteenzetting tijdens uw seminarie geeft een acteur een samenvatting, al dan niet op een speelse manier
     
  • Een seminarie waarin u enkele (eventueel onaangenamere) veranderingen moet aankondigen. Tussen de sprekers door kan de acteur mogelijke opportuniteiten toelichten die de veranderingen bieden
     
  • Een acteur kan tijdens de pauze mensen aanspreken. Bij een aantal mensen laat hij zich positief uit over uw bedrijf, bij een aantal andere mensen negatief. Nadien, kan u tijdens uw presentatie daarop terugkomen en uw medewerkers bevragen welk effect de boodschap van de acteur op hen had. Dit laat u toe om zaken als positieve en negatieve be´nvloeding te bespreken.
     
  • Acteurs kunnen op een satirische manier een beeld geven van uw concurrenten